Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe werkte het Romeinse leger? Infanteristen, ruiters, koeriers, slingeraars, verkenners, huurlingen...: hoe werden zij gerekruteerd en ingezet? Walke wapenuitrusting droegen zij? Hoe lang duurde hun lergdienst? Hoe verliepen de troepenbewegingen en de bevoorrading? Kon een goede soldaat carrière maken en werd de slechte gestraft? Kortom: waarin lag het succes van het Romeinse leger? (Bron: covertekst)
Leger Romeinse Rijk --- Oorlogvoering Romeinse Rijk --- #gsdb8 --- Romeinse rijk --- geschiedenis --- 937 --- oudheid (x) --- leger --- militairen --- oorlog --- dienstplicht --- iconografisch materiaal --- C3 --- oorlogen --- 923.4 --- Romeins leger --- Romeinse oudheid --- 937 Geschiedenis van Rome tot 476 --- Geschiedenis van Rome tot 476 --- Kunst en cultuur --- geschiedenis - het Romeinse rijk --- Roman history --- Polemology --- fortifications --- Roman [ancient Italian culture or period] --- military history --- Leger ; Romeinse Rijk --- Oorlogvoering ; Romeinse Rijk --- 043863.jpg --- Romeinen: leger --- 937 History of ancient Rome (to 476 AD) --- History of ancient Rome (to 476 AD) --- Geschiedenis --- Militaire geschiedenis --- Klassieke Oudheid --- fortifications [built environment]
Choose an application
Music --- muziektheorie --- muzikale vorming --- muziekwetenschappen --- muziekvoorbeelden --- musicology --- Terminology
Choose an application
C3 --- kinderliteratuur --- poëzie --- 684.94 --- Aertssen, Kristien --- Fiction --- Godon, Ingrid --- Jeugdboeken --- Poëzie(gedichten) --- Weve, Sylvia --- gedichten --- versjes --- Kunst en cultuur --- het boek, boekillustratie --- Dutch literature --- jeugdboekenweek --- versjes (genre)
Choose an application
Tuurs papa werkt in het onderzoekscentrum van de dierentuin. Belangrijk onderzoek, waardoor hij weinig tijd heeft voor Tuur. Wat niet erg is, want Tuur heeft er een goede vriend: Rob, de poepschepper van dienst. Maar de dierentuin kampt met geldzorgen. De zorgen zijn zo groot dat de directeur erover denkt om de weinig populaire kameel als middagmaal aan de leeuw te serveren. Tuur bedenkt een plan om de kameel uit de muil van de leeuw te redden. Een ontroerend en humoristisch verhaal over afscheid nemen en vriendschap.
Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- JB STOE --- prentenboeken
Choose an application
Jij, ik... we worden allemaal geboren met drie krachten: een hoofdkracht, een buikkracht en een hartkracht. Als deze drie samenwerken, voel je diep vanbinnen een superkracht . Kom mee op speurtocht langs al jouw ikken en ontdek je eigen superkracht!Kinderen worden geboren als nieuwgierige, intuïtieve wezentjes. Altijd helemaal heerlijk zichzelf . Maar rond het zesde levensjaar gebeurt iets bijzonders in ons brein: onze linkerhersenhelft die voor logisch denken en ratio zorgt, wordt op school volop geprikkeld. En onze intuïtieve emotionele rechterhersenhelft dommelt langzaamaan in. Hoe kunnen we die aangeboren balans tussen hoofd, buik en hart weer herstellen? Luister naar de drie verhalen via de QR-code en laat je meevoeren door de prachtige illustraties van Sassafras De Bruyn, diep naar jezelf.In dit boek vind je:• drie meditatieverhalen om samen of alleen te beleven, • extra belevingsoefeningen bij elk verhaal, • een theoretisch kader.
mindfulness --- kinderen --- emoties --- ouders-kind relatie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|